היועמ"ש מאשר פתרון זמני לעמונה; המתיישבים מתנגדים

    איתי גדסי No Comments on היועמ"ש מאשר פתרון זמני לעמונה; המתיישבים מתנגדים

    אליה וקוץ בה: היועמ"ש אביחי מנדלבליט בפתרון זמני לעמונה, העתקת המבנים לחלקות המוגדרות "נכסי נפקדים", אך אם יוגש חוק ההסדרה, הן ייאלצו להתפנות משם

    אביחי מנדלבליט צילום: עמית שבי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר הערב חוות דעת לדרג המדיני בה הוא מאשר את העברת עמונה באופן זמני ל-3 חלקות המצויות צפונית לישוב.

    לדברי היועץ המשפטי לממשלה כפי שנמסרו לבקשת הדרג המדיני, מדובר בפתרון זמני לתקופה של כ-8 חודשים על רכוש המוגדר ״נכסי נפקדים״, בהתבסס על חוות דעתו של הפצ"ר דאז, אורי שהם, משנת 1998, המאשרת את השימוש בנכסי נפקדים בנסיבות דומות של צורך ציבורי דחוף.

    עם זאת מדגיש היועץ המשפטי מנדלבליט כי בהתאם לחוות הדעת, אם חוק ההסדרה יעבור בכנסת, הרי שתפקע עילה זו ומשרד הביטחון יידרש לפנות באופן מיידי את החלקות.

    ממטה מאבק עמונה נמסר: "המתווה שמנדלבליט מציע אינו מהווה פתרון עבור תושבי עמונה כלל וכלל. מדובר במתווה מגוחך ומשפיל, של מי שאיננו רואה מול עיניו את עשרות המשפחות ומאות הילדים שבנו כאן מפעל חיים במשך עשרים שנה. איננו חפצים אותם ניתן לזרוק ממקום למקום כל כמה חודשים. לא נעקר מביתנו בהסכמה למקום אחר רק כדי להיזרק שוב מאותו מקום כעבור שמונה חודשים, אל הבלתי נודע.
    הציבור לא יסבול את החרבת עמונה, כפי שבא לידי ביטוי בקריאת כל רבני הציונות הדתית. נותרו רק שתי אפשרויות: חקיקת חוק ההסדרה שתמנע עוול נורא, מאזרחים ישראלים שעלו לקרקע בשליחות ממשלות ישראל, או פינוי כפוי וכואב של מאות יהודים מביתם, פינוי שראש הממשלה ושריו ישאו באחריות לתוצאותיו הקשות. כי שנית עמונה לא תיפול"



    0 תגובות